29 Mayıs 2012 Salı

İngiltere notlari gun #5 13 Kasım 2011


           Bugün en fazla merak ettiğim mekanlardan ikisine gideceğim. Birincisi Camden town, ikincisi ise Tower bridge. Toplu taşım araçlarını fazlaca kullanacağım için bugün 7 pound verip gün boyu istediğim kadar binmeme imkan verecek kart alıyorum kendime. Otobüs sonrasında 2 kez aktarma yaparak varıyorum camden town yakınındaki istasyona. Ama bu metro aktarmalarının fazla olmasının sebebi yine tadilatlar dolayısı ile bazı istasyonların kapalı durumda olması. Neyse, metrodan inince başlıyorum yürümeye ve camden town hemen kendini belli ediyor farklılığı ile. Bu bölgede diğer yerlere göre turistler çokça Fransız ve İtalyan. Diğer milletlerden insanların pek ilgisini çekmiyor heralde. Burası bizim Ortaköy gibi takı vs satanların olduğu bir yer. Ayrıca bir kanal ve kanal üzerinden ulaşımın sağlandığı deniz araçları var. The camden market dedikleri yere gidiyorum hediyelik eşya standları var. Aralıkları çok dar. Ankaranın eski Maltepe pazarını anımsattı bana. Çıkıyorum burdan ve çok renkli bina ve alışveriş yerleri eşliğinde yürüyerek dolaşıyorum.
Camden lock önünde 1-2 hatıra fotoğrafı çekiyorum. Hediye alıyorum bende 2 adet şal. Sonra dolaşıyorum ve kendime yiyecek bir şeyler bakınıyorum. Çokça Çin ve Meksika yemekleri yapan yerler mevcut. Büfe tarzı yerlerden alıp ya ayakta yiyorsun ya da kanal kenarında motorsiklet görünümlü oturaklar üzerinde. Bende kendime Meksika yemeği olan Chicken Fajitas aldım. Geçtim motorun üzerine başladım yemeğe. Doyurucu ve lezzetli. Dürüm içinde soğan ve tavuk sotesini bol baharatlı ve soslu sunuyorlar. Yanına biraz pirinç pilavı (salçalı gibi, kırmızı renkte) ve bildiğin nohut koyuyorlar. Önce yer bulmakta zorlanıyorum ama sonra oturunca afiyetle yiyorum. Güzeldi ohh J
            Biraz daha gezdikten sonra metro durağına doğru yürüyorum. Yol üzerinde JD Sport mağazası denk geliyor. Planımda gezmek istediğim yerlerden biri olduğu için giriyorum içeri. Genelde fiyatlar TR ile aynı yada daha pahalı. Kendime şapka alıyorum. Spor ayakkabıları genelde 30 pound dan başlıyor. Çıkıyorum ve metro durağına gidiyorum. Geldiğim durak kapalı. Görevli bir sonrakine yürümemi söylüyor. Bende yürüyorum.
            Bu günkü planımda National History museum ile birlikte Goethe Instutude ve Science Museum var. South Kensignton durağında inip National History museum dan başlıyorum gezmeye. Öyle kısa sürede gezilecek gibi değil. Çok güzel bir müze. İlk girişte dev bir dinazor iskeleti karşılıyor beni. Sonra galiba dünyanın en büyük kaplumbağa fosili. Bir güzel dolaşıyorum. Binanın iç tasarımı çok hoşuma gitti. Dolaşırken Darwin Center bölümüne giriyorum burada Attenborough Studio diye bir bölüm var. Kim 500.000 ister yarışmasının stüdyosuna benzeyen bir ortam. Sinema gibi seansları var katıldım. Oturunca hemen yanda bir monitör var onu alıp etkileşimli bir deneyim yaşıyorsunuz. Burada ekrandan komut veriliyor. Komutlara uyunca resmimi çekti. Sonra ismimi yazdım. Mesela görüntülerde grafikler vs vardı. İnsan olan yerlerde benim resmim yer aldı. Monitörün her iki tarafında kamera var. Bazen üç boyutlu olarak yaratıklar sahnede belirdi. Monitör yardımı ile bu görüntüleri izleyebildim. Çok güzel düşünülmüş ve tasarlanmış bir ortam. Anlatılan şey ise insanın maymundan türediği idi. Keşke bizde doğru bildiğimiz ve genç nesillere aktarmak istediğimiz şeyler için bu kadar güzel ortamlar tasarlasak.
            Yazdıklarımdan anlaşılacağı üzere National History museum baya bir vaktimi aldı. Instutude ve Science Museum’u sonraki güne bırakıp metro ile tower bridge’e doğru yol aldım. Akşam karanlığında burayı görmek nasip oldu. Böylesi daha iyiymiş. Gerçekten güzel bir görünümü ve ışıklandırmaya sahip. Geç vakitte bile bir sürü ziyaretçi dolaşıyor. İki gidiş iki geliş olmak üzere araç trafiğine açık. Ayrıca her iki yanda 3 metre kadar genişliğinde yaya yolu var. Yürüyerek karşı yakaya geçtim. Biraz resim çektikten sonra geri geldim.
            Bu gün az yer gördüm. Ama bu yerlere fazla vakit harcamak gerekti. Üç mekanda çok güzel ve görmeden gelinmemeli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder